Philips HD 5405/60 zwart, chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD 5405/60 zwart, chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Joke van der Veer 04-11-2020

Vormgeving, kwaliteit van smaak en levensduur

Wij hebben dit apparaat destijds gekocht omdat de manier van koffiezetten afweek van dat van andere koffiezetapparaten. Daarnaast speelde de vormgeving een grote rol. Wij vonden het gewoon een mooi ding.
De smaak was inderdaad wat we hoopten dat het zou zijn: superlekkere koffie en goed heet. Mijn broer heeft deze ook en is ondertussen al aan zijn derde exemplaar begonnen. Die van ons is na bijna 10 jaar vandaag kapot gegaan.

Pluspunten

• Koffie is echt lekker
  • Koffie is goed heet
  • Mooie vormgeving
  • Levensduur

Minpunten

• Past niet op het aanrecht onder het aanrechtkastje
  • Prijs

lvk2014 18-03-2014

ben nu bezig aan mijn tweede apparaat. de eerste ging na 2 jaar lekken, bij de huidige laat de coating van het verwarmingselement los. dat mag toch niet? het lijkt mij ook niet gezond. mijn simpele waterkokertje heeft dat probleem al in vijf jaar niet gehad, maar die heeft dan ook niet zo'n vreemde coating. waarom niet gewoon blank metaal, zoals in de (Tefal) waterkokers? af en toe een beetje ontkalker erin en je kunt de bodem als make-up spiegel gebruiken. overigens wel een heel mooi apparaat waar iedereen met bewondering naar kijkt. doet Philips nog iets met deze bemerking over de coating?

havebo 18-01-2014

Hebben sedert oktober 2012 de philips HD5405, en sinds kort laat de coating los op het verwarmings element, en blijft deze ook geregeld verwarmen wanneer het water allang is doorgelopen.
Ook springt de aardlekschakelaar er af en toe uit wanneer hij in gebruik wordt genomen. Het is inmiddels onze derde apparaat welke wij in ons bezit hebben maar ik begin er nu toch wel genoeg van te krijgen omdat zich iedere keer de zelfde problemen zich voordoen.
Ontkalken is bij ons niet nodig omdat wij in het bezit zijn van een waterontharder, bij het eerste apparaat stond ik iedere week wel te ontkalken maar dat is gelukkig voorbij.
Als deze kapot gaat weet ik niet of ik nog nieuwe ga kopen, weet dat we in een weggooi maatschappij zitten maar toch.
Voor de duurzaamheid een vette onvoldoende en hier zo toch meer aan gedaan moeten worden.

gebruiker65462132 18-12-2013

Echt een superapparaat! Zet heerlijke koffie en ziet er mooi uit in mijn keuken. Ook makkelijk in gebruik en de koffietemperatuur is precies goed.

svanseters 17-02-2013

Prima koffiezetapparaat, erg warme koffie. Het duurt wat langer voordat de koffie gaat lopen maar eerst wordt het water gekookt. Schoonmaken gaat goed, mooie uitstraling en staat leuk in de keuken.

evaeers 04-12-2012

Elders op het internet lees ik dat de Philips HD 4505 vaak ontkalkt moet worden. Nadeel is dan dat het water, waaraan schoonmaakazijn is toegevoegd, enorm gaat schuimen en de zaak overkookt. Dit overkoken gebeurt zelfs nog wanneer er een beetje schoonmaakazijn in het reservoir achterblijft. Deze situatie kunt u als volgt voorkomen:
1. Vul het reservoir met c.a. een halve liter water.
2. Zet ongeveer 20 cc schoonmaakazijn klaar.
3. Schakel het apparaat in en wacht tot het water kookt.
4. Schenk de schoonmaakazijn in het reservoir zodra het water niet meer kookt. (Let op de gloeiend heter stoom!)
5. Roer voorzichtig met een afwasborstel in het reservoir.
6. Als het reservoir leeg is schenk opnieuw een 1/2 liter water bij en herhaal dit tot het water niet meer doorstroomt.
7. Schakel het apparaat uit en wacht tot het afgekoeld is.
8. Schakel het apparaat in en laat het laatste water doorstromen. Veel succes, met een groet van Clean Vinegar.

Ellen1987 22-10-2013

Je kan het toch ook gewoon met natuurazijn doen en daarna goed naspoelen met water. Ik heb zo'n zelfde machine.

Officiele reactie van Philips Nederland 05-12-2012

Goedendag Evaeers,

Bedankt voor uw reactie. De HD5405 werkt inderdaad het beste wanneer er regelmatig ontkalkt wordt. Om de smaak van de koffie zo veel mogelijk te behouden raadt Philips echter aan om dit met een ontkalker op basis van citroenzuur te doen. Het water zal dan ook niet overkoken. U kunt bijvoorbeeld de Philipe HD7006 ontkalker hiervoor gebruiken.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk altijd contact met Philips opnemen.

Philips Webcare

Nadia Netten 12-04-2012

Helaas begaf ook mijn cafe gourmet apparaat vanmorgen. Het water kookt niet meer dus waarschijnlijk ook een probleem in 't verwarmingselement.

G.J. Boerema 11-04-2012

In 2003 de eerste Gourmet gekocht en sindsdien enorme fsn van de heerlijke en hete koffie. Af en toe ontkalken (na een paar maanden, bij 2 x per dag gebruik)hoort erbij, zorgt weer voor een pure smaak.

Helaas ging hij na 4 jaar kapot, kortsluiting door iets teveel water in het reservoir gegoten. Door het koken ging er toen water over de rand, waardoor er kortsluiting ontstond. Advies om een volle pot iets onder het max streepje te houden.

We hebben onze tweede alweer ruim 5 jaar. Zeker een aanrader voor echte koffieliefhebbers. Als deze weer kapot gaat, dan koop ik er zeker weer een!

ferdi1980 23-02-2012

Gekocht omdat wij graag hete koffie willen.
Apparaat ziet er mooi uit.
Helaas toen wij een volle pot koffie wilden zetten liep het filter over en maakt het apparaat kortsluiting. Philips medewerkers zeggen dat er geen filter in moet, laat je de filter weg dan zit alle koffie dik onder in de kan.
Apparaat opgestuurd en terug gekregen, probleem was niet verholpen.
Weer opgestuurd en nu nog steeds niet terug, Philips geeft geen gehoor meer aan email.
Echt nooit meer een nieuw apparaat van Philips, zo lang hij doet is het goed en ander alleen maar gezeur om een apparaat wat nieuw was en niet 1x normaal heeft gedaan.

moos45 24-02-2012

Hallo ferdi1980,

Wat een vreemd verhaal. Dat er geen filter in moet, heb ik nog nooit gehoord en klopt ook niet, er moet wel degelijk een filter in. Zelf heb ik nog nooit kortsluiting gehad maar dat kan natuurlijk gebeuren.
Succes ermee

ps mij bevalt ie nog steeds uitstekend.

Officiele reactie van Philips Nederland 25-02-2012

Beste Ferdi1980,

Wij hebben uw post gelezen en zouden heel graag met u in contact willen komen. Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om telefonisch contact met Philips Webcare op te nemen.

U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). Vergeet niet om uw dossiernummer bij de hand te houden als u contact met ons opneemt, uw dossiernummer is: 50-972888248.

Wij hopen u snel te woord te mogen staan!

Philips Webcare

P Druijf 15-12-2010

Een prima apparaat,zet heerlijke koffie.
Het apparaat verdiend zichzelf terug,doordat ik eenderde minder koffie nodig heb, dan het vorige apparaat dat ik had.

Don 27-10-2010

---------Update review, 27-10-2010-----------
Nog even een reactie op mijn vorige review. Na een behandeling met azijn ter ontkalking loopt het water weer als een tierelier. Vreemd dat het zo snel al nodig was, maar tot dusver doet ie het weer prima.

---------1e review, 13-10-2010---------
Na enig speurwerk op kieskeurig gekozen voor dit model koffie apparaat vanwege het uiterlijk en de goede score. Besteld bij Redcoon en de bestelling is prima verlopen.

Het apparaat heeft weinig mogelijkheden. Een aan/uit knop dat is alles.

Waar we na een maand tegen aan lopen is dat de koffie onwaarschijnlijk langzaam doorloopt. Zit op dit moment al ruim 25 minuten te wachten op het zetten van 4 kopjes koffie en hij is nog niet eens op de helft.

Misschien is het kalk, maar het water hier is niet zo hard.

Hopelijk is het euvel te verhelpen door ontkalken, zo niet dan moet ie terug.

tomorly 12-07-2010

Wij zijn zeer tevreden over dit koffieapparaat. Na 10 jaar de voorganger 5400 waar wij ook zéér tevreden over zijn geweest. Wij hopen ook van dit apparaat (dezelfde uitvoering) ook zo lang te mogen genieten.
Na lang zoeken vonden wij dit op de site van redcoon.
Ook over de afwerking van de order en verzending zijn wij uiterst tevreden. Zaterdag besteld-dinsdag in ons bezit.Geweldig.

Ewing 19-06-2009

Sinds gisteren deze koffiezetter in gebruik. App. bevalt echt uitstekend. Na wat uitproberen qua sterkte echt hele lekkere koffie en heel heet vooral. Mooi app. ook om te zien, ook als hij in werking is (kokend water in bovenste kan). Dat hij vaak ontkalkt moet worden was mij al bekend. Er zijn na 1 dag al kalkspoortjes zichtbaar. Maakt niet uit, de schoonmaakazijn is al in huis.
Desnoods iedere 1 a 2 weken ff ontkalken. Dat is de keerzijde voor een echte heerlijke bak koffie. Heb dat er graag voor over!

Was alleen nog maar via het internet te bestellen. In de reguliere winkels alleen nog maar model 5410 (alluminiumlook) te koop. En dan vooral voor de dubbele prijs van wat ik nu heb betaald.

mike69 23-03-2009

De oude versie is na 10 jaar stukgegaan. Deze is vandaag bezorgd en werkt tot nu toe prima. Bij de oude versie was de minimale zethoeveelheid ong. 2 koppen, bij deze is het 3 koppen.

inaveen 28-12-2008

wij hebben dit aparaat al en paar jaar het bevalt ons geweldig het enige nadeel is dat je hem on de 14 dagen moet ontkalken er komt een laagje kalk in de boven kan terwijl wij geen hard water hebben verder niets dan goeg

dianadober 17-12-2007

nou ik had hem dus ook amper een half jaar
het duurde gemiddeld zo,n 10 minuten voor ik koffie had
kan er verder niks van zeggen in het begin ook wat bitter , maar ik deed er minder koffie in toen was het echt heerlijk
ik zou hem gewoon ook terugsturen naar Philips als ik jou was hoor
zit nog dik in de garantie .

rosacan22 09-12-2007

Ik heb deze Philips Cafe Gourmet nu al 12,5 jaar! SUPER. Nu is hij stuk, het materiaal van een klein onderdeeltje is min of meer poreus en daardoor lekt hij nu. Dat betekent dat koud water al doordruppelt. Het beste koffieapparaat naast mijn espressomachine!!! Als ik het onderdeel niet kan kopen, zal ik een nieuwe gourmet kopen. Een aanrader!!!

maria4 04-09-2007

heb sinds een paar maanden dit koffiezetapparaat en ben er dol enthousiast over, heb al verschillende apparaten gehad, zelfs de dure Siemens, maar dit is echt hele lekkere koffie. Was zelf gewend koffie zetten door heet water op te schenken, nu hetzelfde resultaat, koffie is goed en wat belangrijk is, heel heet.Vormgeving vind ik ook prachtig.!

HNL 15-04-2007

Dit apparaat heb ik nu ongeveer twee jaar en ik drink sindsdien heerlijke koffie. En ook heerlijk warm. Het koffie zetten duurt iets langer dan normaal, maar het is de moeite van het wachten waard.

wobbe 02-01-2007

geweldig heerlijke koffie zet dit apparaat. Jammer dat het niet meer in gewone
winkles te koop is. het is zonde dat philips hem uit het assortiment heeft
gehaald. we moesten hem op internet bestellen.
de vormgeving is mooier dan zijn rvs broertje.
we hebben de senseo de deur uitgedaan. deze koffie smaakt stukken beter. echt
een aanwinst.

erikderuiter 30-05-2006

Ik heb lang getwijfeld tussen dit model en de nieuwe aluminium variant. Nu ik
deze thuis heb ben ik blij met mijn keuze. Ik heb het aluminium model in de
winkel bekeken en het viel me meteen op dat het erg licht en weinig rubuust is
- te veel plastic. De 5405/6 komt niet alleen een stuk steviger over, maar vind
ik ook nog een stuk mooier om te zien. Het chroom met zwart kunstof staat een
stuk strakker dan grijs/aluminium. Maar ja, dat is dan ook mijn smaak - mijn
HiFi en TV zijn ook allemaal zwart, ik heb al dat grijs nooit kunnen waarderen.
Het enige nadeel is dan de kleinere koffiekan, maar dat was voor mij niet echt
relevant - het komt maar enkele keren per jaar voor dat ik meer dan 8 gasten in
huis heb en dan drinken we meestal bier en geen koffie!
En last but not least dan de koffie zelf: nou die is gewoon heerlijk, kan geen
Senseo tegenop. Er werd hieronder opgemerkt dat koffie niet moet worden gemaakt
met kokend water: volgens mij is het tegendeel waar. De beste koffie wordt
gemaakt met kokend water, zoals men ik landen als Turkije en Italie al eeuwen
doet...

peetee 29-05-2006

het eerste koffiezetaparaat waar ik de gebruiksaanwijzing heb gelezen ! leuk om
naar te kijken maar er komt ook goede koffie uit ondanks dat er toch gezegd
wordt dat geen koffie van kokend water moet zetten. de koffie is GLOEIEND heet.
ik moest wel even experimenteren met de hoeveelheden. ik ben hier in huis de
enige die koffie drinkt maar ook voor 2 kopjes doet ie het goed, als je vult
voor 3 koppen komen er 2 grote uit.

ritha 10-11-2005

Onze oude (de vorige van de 8 kopjes) is - na jaren trouwe dienst (misschien
wel 6 jaar) helaas vandaag overleden. Ga morgen gelijk de nieuwe kopen. We zijn
er laaiend enthousiast over. De koffie is echt super, evenals de vormgeving.
Een aanrader!

RonR 28-04-2005

Voor de liefhebbers van een lekker bakkie koffie!
Prima apparaat, mooie vorm en dan die naam hè: Cafe Gourmet.

Je ziet het water daadwerkelijk koken voordat het door loopt, gewoon leuk om
naar te kijken terwijl je wacht.

pauluspotter 23-01-2005

Jaren in het bezit geweest van de vorige generatie ( 8 kops). Veel mooier van
uitvoering, maar helaas niet meer te krijgen. Deze is wat lomper, maar de
koffie smaakt net zo lekker doordat het water eerst echt gekookt wordt. Duurt
wat langer dan bij andere apparaten. Niet supergebruiksvriendelijk. Koelt wel
snel af en de glazen kan is (los) duur. Je moet wat over hebben voor een goede
kop koffie!